Yazar "Ekici, Gülay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Biyoloji Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Profillerinin Cinsiyet ve Kıdem Değişkenleri Açısından İncelenmesi(Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(8), 13-30, 2012) Ekici, Gülay; Aluçdibi, Fatih; Öztürk, NurhanBu çalışmanın amacı; Biyoloji öğretmenlerinin sınıf yönetimi profillerini cinsiyet ve kıdem değişkenleri açısından incelemektir. Bu çalışma betimsel nitelikte bir alan araştırmasıdır. Çalışmada Ankara ili merkez ilçelerinde görev yapan toplam 110 Biyoloji öğretmenine ulaşılmıştır. Çalışmanın verileri Kris (1996) tarafından hazırlanan ve Ekici (2004) tarafından Türkçeye uyarlanan “Sınıf Yönetimi Profili Envanteri” ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t-testi ve çok yönlü varyans analizi (MANOVA) testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda; Biyoloji öğretmenlerinin en fazla Taktir edilen sınıf yönetimi profilini kullandıkları belirlenmiştir. Kadın öğretmenler en fazla Taktir edilen sınıf yönetimi profilini kullanmayı tercih ederlerken, erkek öğretmenlerin ise en fazla Otoriter sınıf yönetimi profilini kullanmayı tercih ettikleri belirlenmiştir. Cinsiyete ve kıdeme göre yapılan değerlendirme sonucunda, biyoloji öğretmenlerinin sınıf yönetimi profili puan ortalamalarının istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir.Öğe Evaluating science teachers’ views about dimensions of teaching programme according to their levels of self- efficacy beliefs(2012) Fettahlıoğlu, Pınar; Öztürk, Nurhan; Yücel, Manolya Dağ; Kartal, Tezcan; Ekici, GülayBu çalışmanın amacı; fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerine göre fen ve teknoloji dersi öğretim programının boyutları hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Öğretmenlerin, öğretmenlik mesleğine yönelik geliştirdikleri öz-yeterlik inanç düzeylerinin fen ve teknoloji dersi öğretim programını uygulamaya yönelik performanslarını etkileyen önemli faktörlerden biri olduğu düşülmektedir. Çalışmada nicel araştırma desenlerinden tarama modeli, nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseninin kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inançlarının ne düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin, fen ve teknoloji dersi öğretim programının amaç-hedef-kazanım boyutuna, içerik boyutuna, eğitim durumları boyutuna ve ölçme- değerlendirme boyutuna yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda, fen bilgisi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inançları, Tschannen-Moran ve Hoy (2001) tarafından geliştirilmiş olan \"Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnancı Ölçeği\" ile belirlenmiştir. Çalışmanın nitel boyutunda ise öğretmenlerin fen ve teknoloji dersi öğretim programına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik ölçeğinden elde edilen verilerin analizinde, SPSS 15 programından yararlanılarak betimleyici ve açıklayıcı istatistik teknikleri kullanılmıştır. Görüşme formundan elde edilen verilerin analizinde, Nvivo-9.2 paket programı kullanılarak içerik analizi tekniklerinden olumsallık (ilişki) analizi tekniğine başvurulmuştur. Hazırlanan anket Kırşehir ilinde çalışan tesadüfi olarak seçilmiş 52 fen bilgisi öğretmenine uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen genel sonuçlara göre düşük düzeyde öğretmenlik öz-yeterlik inancına sahip öğretmenlerin fen ve teknoloji dersi programı hakkındaki görüşlerinin; kazanımların anlaşılamaması, performans gibi bazı öngörülen görevlerin hedefine ulaşamaması vb noktasında, yoğunluk gösterdiği, orta düzeyde öğretmenlik öz- yeterlik inancına sahip öğretmenlerin fen ve teknoloji dersi programı hakkındaki görüşlerinin; programın karmaşa yaratan sarmal yapıda olduğu vb. noktasında yoğunluk gösterdiği ve yüksek düzeyde öğretmenlik öz- yeterlik inancına sahip öğretmenlerin fen ve teknoloji dersi programı hakkındaki görüşlerinin; programın öğrenci seviyesine uygun olması, hedeflerin açık ve anlaşılır olması vb noktasında yoğunluk gösterdiği belirlenmiştir.Öğe Evaluation of prospective science teachers' computer self efficacy(Western Anatolia Journal of Educational Science, 181-187., 2011) Öztürk, Nurhan; Bozkurt, Esra; Kartal, Tezcan; Demir, Ramazan; Ekici, GülayThe purpose of this study is to investigate prospective science teachers’ computer related self-efficacy perceptions in terms of gender, general academic achievement and grade level. This is a descriptive field survey. The study group of the research comprised of totally 226 students. “Computer-related Self Efficacy Perception Scale” and “Demographic Information Form” were used as data collection tools. In the analysis of the data, descriptive statistics, independent t-test, one-way ANOVA and Pearson correlation coefficient were used. At the end of the study, computer-related self-efficacy perception scores of teachers were determined as in medium level. While it was found out that computer-related self-efficacy perception scores of prospective teachers differed significantly according to gender and grade level, it was determined that they didn’t differ significantly according to general academic achievement. It was revealed that there were high and medium-level positive relationships between prospective teachers’ computer-related self efficacy perception scores and gender, grade level and academic achievementÖğe Fen bilgisi öğretmenlerinin öğretmenlik öz-yeterlik inanç düzeylerine göre öğretim programının boyutları hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi(Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , 6(2), 103-134,, 2012) Fettahlıoğlu, Pınar; Öztürk, Nurhan; Dağ, Manolya Yücel; Kartal, Tezcan; Ekici, GülayBu çalışmanın amacı; fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerine göre fen ve teknoloji dersi öğretim programının boyutları hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Öğretmenlerin, öğretmenlik mesleğine yönelik geliştirdikleri öz-yeterlik inanç düzeylerinin fen ve teknoloji dersi öğretim programını uygulamaya yönelik performanslarını etkileyen önemli faktörlerden biri olduğu düşülmektedir. Çalışmada nicel araştırma desenlerinden tarama modeli, nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseninin kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inançlarının ne düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin, fen ve teknoloji dersi öğretim programının amaç-hedef-kazanım boyutuna, içerik boyutuna, eğitim durumları boyutuna ve ölçmedeğerlendirme boyutuna yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda, fen bilgisi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inançları, Tschannen-Moran ve Hoy (2001) tarafından geliştirilmiş olan "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnancı Ölçeği" ile belirlenmiştir. Çalışmanın nitel boyutunda ise öğretmenlerin fen ve teknoloji dersi öğretim programına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik ölçeğinden elde edilen verilerin analizinde, SPSS 15 programından yararlanılarak betimleyici ve açıklayıcı istatistik teknikleri kullanılmıştır. Görüşme formundan elde edilen verilerin analizinde, Nvivo-9.2 paket programı kullanılarak içerik analizi tekniklerinden olumsallık (ilişki) analizi tekniğine başvurulmuştur. Hazırlanan anket Kırşehir ilinde çalışan tesadüfi olarak seçilmiş 52 fen bilgisi öğretmenine uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen genel sonuçlara göre düşük düzeyde öğretmenlik öz-yeterlik inancına sahip öğretmenlerin fen ve teknoloji dersi programı hakkındaki görüşlerinin; kazanımların anlaşılamaması, performans gibi bazı öngörülen görevlerin hedefine ulaşamaması vb noktasında, yoğunluk gösterdiği, orta düzeyde öğretmenlik özyeterlik inancına sahip öğretmenlerin fen ve teknoloji dersi programı hakkındaki görüşlerinin; programın karmaşa yaratan sarmal yapıda olduğu vb. noktasında yoğunluk gösterdiği ve yüksek düzeyde öğretmenlik özyeterlik inancına sahip öğretmenlerin fen ve teknoloji dersi programı hakkındaki görüşlerinin; programın öğrenci seviyesine uygun olması, hedeflerin açık ve anlaşılır olması vb noktasında yoğunluk gösterdiği belirlenmiştir.Öğe Investigation of prospectice science teachers' attitudes towards computers in terms of different variables(Western Anatolia Journal of Educational Science, 2011) Öztürk, Nurhan; Ekici, Gülay; Bozkurt, Esra; Kartal, Tezcan; Demir, RamazanThe purpose of this study is to investigate prospective science teachers’ attitudes towards computers in terms of gender, general academic achievement and grade level. This is a descriptive field survey. The study group of the research comprised of totally 226 students attending the Science Teaching Department of Education Faculty, Kırşehir Ahi Evran University. “Attitude Scale towards Computers” and “Demographic Information Form” were used as data collection tools. In the analysis of the data, descriptive statistics, independent t-test, one-way ANOVA and Pearson correlation coefficient were used. At the end of the study, teachers’ attitudes towards computers were determined as in medium level. On the other hand, it was found out that prospective teachers’ points of attitudes towards computers differed significantly according to gender and grade level. In addition, it was determined that the teachers’ points of attitudes towards computers didn’t differ significantly according to general academic achievement. It was revealed that there were high and medium-level positive relationships between prospective teachers’ points of attitudes towards computers and gender, grade level and academic achievement.Öğe Station Technique: a sample lesson activity on cells(Western Anatolia Journal of Educational Science, 383-389,, 2011) Demir, Ramazan; Kartal, Tezcan; Ekici, Gülay; Öztürk, Nurhan; Bozkurt, EsraPurpose of this study is, evaluating products of students which were formed as a result of the activity prepared with station technique and their views which are related to this activity. This study was carried out with 20 sixth grade students who educated in Konya’s Selçuklu Town in 2010-2011 education year. They were used as data gathering tool that semi-structured interview forms which prepared for determining activity products and views about this activity. NVivo 8 qualitative data analyzing program and descriptive analysis method was used for data analyzing. According to results of the study; cell and its parts were used correctly and impressive in activity products. Also, students expressed, they liked the activity, found it entertaining and regard it as an independent environment for telling their thoughts. But it is seen that some of the students didn’t like the activity because of the reasons as can’t generating ideas, not being taken into discussion and groupÖğe Use of Science Logs in Determining the Relation between Science and Technology and Daily Life(Western Anatolia Journal of Eduational Science, 277-283, 2011) Bozkurt, Esra; Demir, Ramazan; Öztürk, Nurhan; Ekici, Gülay; Kartal, TezcanIn this study, science logs were used in order to investigate students’ skills to relate science and daily life. The purpose of the study was to determine what kind of relations students can generally form between science and daily life without choosing any subject from science and technology curriculum and to specify their opinions about explaining these relations through science logs. Students’ science log writing practice lasted for 3 weeks. The study group, which was determined through convenient sampling-one of purposeful sampling methods- comprised of 12 6th grade students in Selçuklu district of Konya. The study was designed in a purely qualitative fashion for all steps of sample selection, data collection and analysis. The technique that was preferred in the data collected through science logs were correspondence. Students’ opinions about relating science to daily life by using science logs were taken through semi-structured interviews. For analyzing the study data, descriptive analysis was performed through NVivo 8 Data Analysis Program. According to the study results, it was determined that students could generally identify the subjects related to science but that they had difficulty forming a relation between what they came across and science. Students stated that they had pleasure in writing science logs and that although in the first couple of days they had difficulty in understanding whether what they came across was related or not, they liked it later on.