Yazar "Durukan, Haydar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Üstbilişin öğrenme, öğretme ve ölçme değerlendirme açısından incelenmesi(Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2014) Karaman, Pınar; Şahin, Çavuş; Durukan, HaydarBu çalışmada, öğrencilerin öğrenmelerini destekleyen ve öz-yansıtmalı öğrenmlerine yardımcı olan üstbilişin önemi incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi kullanılmıştır. Doküman analizi yöntemi ile üstbiliş üzerine yapılan genel taramada, üstbiliş öğrenme, öğretme ve ölçme-değerlendirme açısından incelenmiştir. Araştırma sonuçları, üstbilişin öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığını göstermektedir. Üstbilişsel öğretim aracılığı ile öğrencilerin üstbiliş becerilerinde ve öğrenmelerinde gelişme sağlanabileceği görülmektedir. Ayrıca, üstbilişsel öğretim sırasında öğrenme odaklı ölçme-değerlendirmeyi kullanmak öğrencilerin üstbiliş seviyelerini geliştirebilmektedir (Jones, 2007). Dolayısıyla, öğrencilerin üstbiliş düzeylerini geliştirebilmek için öğrenme-odaklı ölçme-değerlendirme yaklaşımını kullanmak ve bunu yaygınlaştırmak çok önemlidir. Birçok araştırmacı, karmaşık yapıya sahip olan üstbiliş alanını ölçmenin oldukça zor olduğunu savunmaktadır. Bu nedenle, öğrencilerin üstbiliş alanları ile ilgili daha geçerli ve güvenilir bilgi toplayabilmek için onların yeterli zorlukta üstbilişsel aktiviteler ile etkileşim göstermeleri gerektiği önerilmektedir.