Yazar "Dursun, Fevzi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe HİÇBİR EĞİTİM SİSTEMİNİN KALİTESİ ÖĞRETMENİN KALİTESİNİ AŞAMAZ(2018) Dedebali, Nurhak Cem; Kubat, Ulaş; Dursun, FevziEğitim-öğretim sürecinin niteliği için bütün unsurların nitelikliolması gerekir. Bu süreçte eğitiminin niteliğinde belirleyici olanetmenlerin başında öğretmenlerimiz gelmektedir. Nitelikli bir öğretmendeolması beklenen özellikler ve bu niteliklere sahip öğretmeniyetiştirebilmek günümüzün üzerinde en çok düşünülmesi gerekenkonularından biridir. Eğitim fakültelerinde görev yapan öğretimüyelerinin yetiştirdikleri öğretmenlerde olmasını bekledikleri analitiközelliklerin incelenmesi öğretmen yeterliliklerini daha iyi anlamamızda veeğitim fakültelerinin programlarının düzenlenmesinde yansıtıcı katkılarsağlayabileceğine inancıyla bu araştırmada iki farklı Eğitim Fakültesi’ndegörev yapan öğretim üyelerinin, nitelikli bir öğretmende bulunmasıgereken özelliklerle ilgili görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.Çalışmada nitel araştırma yoluyla veriler toplanmıştır. Araştırma verileriaçık uçlu şu sorulardan oluşmaktadır: 1. Size göre iyi ve nitelikli biröğretmende bulunması gereken özellikler nelerdir? 2. Size göreöğretmenliği diğer mesleklerden farklı kılan özellikler nelerdir? AraştırmaGaziosmanpaşa Üniversitesi ve Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültelerindegörev yapmakta olan 31 öğretim üyesi ile yürütülmüştür. Öğretimelemanlarının bu konuda belirtmek istediklerini kolaylıkla ifadeetmelerine imkân sağlanması amacıyla veriler, görüşme yoluyla açık uçlugörüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerden içerikanalizi yoluyla bulgulara ulaşılmıştır.Araştırma bulgularına görenitelikli bir öğretmende olması beklenen özellikler alan bilgisi, iletişim kurma, mesleki gelişim, model olma, öğrenciye göre öğretim, yöntemleriuygulama vb.) öğretmen özellikleri vurgulanmıştır. Öğretmenlikmesleğinin insan odaklı, manevi, toplumsal, yoğun çalışma ve yenilikgerektirme gibi özellikleri ön plana çıkmıştır.