Yazar "Demirci, Ayşe" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine yönelik tutumlarının FeTeMM farkındalıkları üzerindeki rolünün incelenmesi(Sinop Üniversitesi, 2024) Demirci, Ayşe; Ogelman, Hülya GülayOkul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimi tutumlarının FeTeMM farkındalığını nasıl etkilediğini anlamak, öğretim uygulamalarını geliştirmek ve öğrenme ortamının verimini arttırmak için önemlidir. Bu bağlamda araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine yönelik tutumlarının FeTeMM farkındalıkları üzerindeki rolünün incelenmesidir. Araştırma, tanımlayıcı, kesitsel ve ilişkisel tarama niteliğinde nicel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılında Samsun ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 267 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada üç ölçme aracı yer almaktadır. Kişisel Bilgi Formu, öğretmenlerin demografik bilgilerini (cinsiyet, medeni durum, öğrenim durumu, yaş, kıdem yılı, FeTeMM eğitimi alma durumunu) ortaya koymayı amaçlamaktadır. Öğrenciye Etkisi, Derse Etkisi ve Öğretmene Etkisi olmak üzere üç alt boyuttan oluşan FeTeMM Farkındalık Ölçeği ile öğretmenlerin FeTeMM farkındalığı belirlenmiştir. Kendini Geliştirme ve Özyeterlilik olmak üzere iki alt boyuttan oluşan Fen Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği doğrultusunda da fen eğitimine yönelik tutum ortaya konulmuştur. Sonuçlara göre okul öncesi öğretmenlerinin FeTeMM farkındalığı ve fen eğitimine yönelik tutumları orta düzeyin üzerindedir. Ek olarak FeTeMM farkındalığının, derse etkisi ve öğretmene etkisi alt boyutlarının FeTeMM eğitimi alma durumuna ve kıdem durumuna göre farklılaştığı görülmektedir. Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine yönelik tutumları, kendini geliştirme ve özyeterlilik alt boyutları ile FeTeMM eğitimi alma, kıdeme göre farklılaşmamaktadır. FeTeMM farkındalığı ile fen eğitimine yönelik tutum arasında istatistiksel açıdan anlamlı ve olumlu düzeyde zayıf bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca fen eğimine yönelik tutumun FeTeMM farkındalığının anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmektedir.












