Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirci, Ayşe" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine yönelik tutumlarının FeTeMM farkındalıkları üzerindeki rolünün incelenmesi
    (Sinop Üniversitesi, 2024) Demirci, Ayşe; Ogelman, Hülya Gülay
    Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimi tutumlarının FeTeMM farkındalığını nasıl etkilediğini anlamak, öğretim uygulamalarını geliştirmek ve öğrenme ortamının verimini arttırmak için önemlidir. Bu bağlamda araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine yönelik tutumlarının FeTeMM farkındalıkları üzerindeki rolünün incelenmesidir. Araştırma, tanımlayıcı, kesitsel ve ilişkisel tarama niteliğinde nicel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılında Samsun ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 267 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada üç ölçme aracı yer almaktadır. Kişisel Bilgi Formu, öğretmenlerin demografik bilgilerini (cinsiyet, medeni durum, öğrenim durumu, yaş, kıdem yılı, FeTeMM eğitimi alma durumunu) ortaya koymayı amaçlamaktadır. Öğrenciye Etkisi, Derse Etkisi ve Öğretmene Etkisi olmak üzere üç alt boyuttan oluşan FeTeMM Farkındalık Ölçeği ile öğretmenlerin FeTeMM farkındalığı belirlenmiştir. Kendini Geliştirme ve Özyeterlilik olmak üzere iki alt boyuttan oluşan Fen Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği doğrultusunda da fen eğitimine yönelik tutum ortaya konulmuştur. Sonuçlara göre okul öncesi öğretmenlerinin FeTeMM farkındalığı ve fen eğitimine yönelik tutumları orta düzeyin üzerindedir. Ek olarak FeTeMM farkındalığının, derse etkisi ve öğretmene etkisi alt boyutlarının FeTeMM eğitimi alma durumuna ve kıdem durumuna göre farklılaştığı görülmektedir. Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine yönelik tutumları, kendini geliştirme ve özyeterlilik alt boyutları ile FeTeMM eğitimi alma, kıdeme göre farklılaşmamaktadır. FeTeMM farkındalığı ile fen eğitimine yönelik tutum arasında istatistiksel açıdan anlamlı ve olumlu düzeyde zayıf bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca fen eğimine yönelik tutumun FeTeMM farkındalığının anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmektedir.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim