Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Coşkun, Tugra Karademir" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Başarı Duyguları Ölçeği Kısa Versiyonlarının Türk Kültürüne Uyarlanması
    (2024) Filiz, Ozan; Coşkun, Tugra Karademir
    Güncel çalışmalar, duyguların öğrenme süreçleriyle güçlü bağlantısını ortaya koymaktadır. Buna karşı duyguların kapsamlı şekilde incelenmesine yönelik veri toplama araçlarında bir ihtiyaç bulunmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, Bieleke vd. (2021) tarafından geliştirilen başarı duyguları ölçeklerinden Öğrenmeye ve Sınıfa Yönelik Duygular Ölçeklerinin kısa versiyonlarına yönelik geçerlik ve güvenirlik analizlerinin yapılması ve Türk kültürüne uyarlanmasıdır. 725 üniversite öğrencisiyle toplanan verilerin geçerlik çalışmaları doğrulayıcı faktör analizi, güvenirlik çalışmaları Cronbach alfa katsayısı ve Kompozit güvenirliği ile gerçekleştirilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda Türk kültürüne uyarlanan ölçeklerin sekiz duygu durumunu (keyif, umut, gurur, öfke, kaygı, utanma, umutsuzluk, sıkılma) ve her bir duygu durumu için dörder toplamda 32 madde içeren orijinal yapısının korunduğu ve kabul edilebilir uyum indislerine sahip olduğu belirlenmiştir. Cronbach alfa katsayılarının Öğrenmeye Yönelik Duygular Ölçeği için 0.804, Sınıfa Yönelik Duygular Ölçeği için 0.782 olduğu, faktörlere ilişkin güvenirlik için CR değeri incelendiğinde, Öğrenmeye Yönelik Duygular Ölçeği için 0.712 ile 0.870, Sınıfa Yönelik Duygular Ölçeği için 0.910 ile 0.962 aralığında değiştiği görülmüştür. Gerçekleştirilen analiz sonuçları, her iki ölçeğin Türkçe formunun geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN STEM EĞİTİMİ
    (2020) Coşkun, Tugra Karademir; Alakurt, Turgay; Yılmaz, Burcu
    Bu araştırmada STEM eğitiminin okullar da yaygınlaştırılması sürecinin önemli bir paydaşı olduğu düşünülen Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin STEM konusundaki görüşleri dört farklı boyutta belirlenmiştir. Bu boyutlar günümüzdeki STEM eğitimi uygulamalarının güçlü yönleri, eksikleri, STEM’in uygulanması ve sürdürülebilirliğinde paydaşlara düşen görevler ve STEM eğitiminin uygulanması önündeki tehditlerdir. Araştırma ulusal bir toplantı için bir araya gelen otuz dört ilden seksen sekiz Bilişim Teknolojileri öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Fenomenoloji deseninden yararlanılarak planlanan araştırmanın verileri yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla odak grup görüşmesi yolu ile toplanmıştır. Odak grup görüşmesi sürecinde görüşmeler ses kaydına ve duygu ifadeleri ise bir raportör tarafından kayıt altına alınmıştır. Elde edilen veriler güçlü yanlar, zayıf yanlar, fırsatlar ve tehditler olmak üzere dört ana tema altında içerik analizine tabii tutulmuştur. Bu çalışma okullarda STEM eğitiminin uygulanabilirliği, etkililiği ve sürdürülebilirliğinin sağlanması yönünde önemli bir paydaş olan Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin STEM eğitimi konusundaki konumunu belirleme ve ilerleyen dönemlere yönelik stratejik bir yol haritası çizme açısından önem taşımaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Leveraging minecraft for enhanced spatial perception and academic achievement
    (IGI Global, 2024) Acar, Şevket Huntürk; Taze, Hülya Karaçah; Coşkun, Tugra Karademir
    This study aims to reveal the impact of using the digital game Minecraft: Education Edition in teaching geographical features in social studies on the achievement and spatial perception skills of 5th grade students. The research adopts a sequential explanatory mixed-method design. Quantitative data was collected using selfassessment and teacher assessment forms on spatial perception skills, and an achievement test developed by the researchers. Qualitative data was gathered through interviews. The study found that using Minecraft led to an increase in students' achievement and their skills in examining space. This study provides valuable insights for educators and curriculum developers, offering a potential pathway to enhance students' understanding of geographical concepts and spatial perception skills through interactive digital tools such as Minecraft: Education Edition in the future. © 2024, IGI Global.
  • [ X ]
    Öğe
    ROBOTİK UYGULAMALARIN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK VE YARATICILIK BECERİLERİNE ETKİSİ
    (2023) Filiz, Ozan; Coşkun, Tugra Karademir
    Günümüzde başarılı bir eğitim ve iş hayatı için 21. yüzyıl becerileri arasında sayılan girişimcilik ve yaratıcılık gibi üst düzey becerilere sahip olmak önemlidir. Bu becerilerin geliştirilmesinde ise geleneksel uygulama ortamlarından daha farklı uygulamara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, üniversite öğrencileriyle gerçekleştirilen eğitsel robotik uygulamaların öğrencilerin yaratıcılık ve girişimcilik becerilerine etkisini incelemektir. Tek gruplu ön-test son-test deneysel desenle tasarlanan araştırmaya dokuz farklı bölümde okuyan 54 üniversite öğrencisi katılmıştır. Veriler, Gülel (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan “Ne Kadar Yaratıcısınız Ölçeği”, Yılmaz ve Sünbül (2009) tarafından geliştirilen “Girimcilik Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde kümeleme analizi ve t-testinden yararlanılmıştır. Bulgular, öğrencilerin eğitsel robotik uygulamalar sonucunda girimcilik becerilerinin arttığını göstermektedir. Yaratıcılık becerilerinde ise anlamlı bir artış yaşanmamıştır. Girişimcilik ve yaratıcılık becerilerinin başarılı ve başarısız öğrenci gruplarına göre farklılığı analiz edildiğinde ise başarılı gruptaki öğrencilerin girişimcilik ve yaratıcılık puanlarının anlamlı şekilde yüksek olduğu belirlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    The essence of learning management systems acceptance: A phenomenological study of pre-service teachers' experiences
    (IGI Global, 2023) Coşkun, Tugra Karademir
    In this study, the answer to the question "Why should teachers know learning management systems?" is investigated from the perspective of pre-service teachers, aiming to understand the acceptance and underlying implicit meanings of LMS usage. Seventy pre-service teachers studying in different fields participated voluntarily in the study. The research data was collected through a semi-structured interview form after ten weeks of LMS installation, management, LMS usage, and digital instructional material development training. The research findings show that pre-service teachers consider the knowledge and skills of teachers regarding LMS important and necessary. The reasons for this necessity are addressed and detailed under the themes of effective learning processes, flexibility in access, content management, assessment and evaluation/feedback, time management and organization, and professional development. © 2023, IGI Global.
  • [ X ]
    Öğe
    Unlocking the future: The role of digital learning materials in fostering 21st-century skills among university students
    (IGI Global, 2024) Coşkun, Tugra Karademir
    In this study, the aim is to determine the effect of the digital learning material development process on university students' 21st-century competencies. Eightyfive university students voluntarily participated in the study, and the research was designed using a sequential exploratory design. Quantitative data were collected through achievement tests, while qualitative data were gathered using an interview form. Achievement tests were administered before and after an eight-week training program, and interviews were conducted at the end of the training sessions. Students were given various tasks during the training process. The obtained quantitative data were subjected to cluster analysis, while the qualitative data underwent content analysis. As a result of the cluster analysis, the group with a low achievement score from the two divided groups reported the development of 21st-century competencies in 12 themes, while the group with a high achievement score reported the development in 15 themes. © 2024, IGI Global.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim