Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Boynukalin, Azize Reva" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    16. VE 17. YÜZYIL AVRUPA RESIM SANATINDA ÇIÇEK IMGESI VE KOKU ALEGORISI
    (Atatürk Üniversitesi, 2020) Boynukalin, Azize Reva
    Avrupa Resim sanatinda 16. yüzyil Hollandali ve Flaman natürmort sanatçilari; her bitkinin çesitli renk ve dokularini, çiçeklerin inceligini, kök ve yapragin organik ritimlerini hassas bir duyarlilikla resmetmislerdir. Yilin ayni zamaninda çiçek vermeyen bitkileri hayali olarak tasarlayip çiçek imgelerini sembolik ifadelere dönüstürmüslerdir. Cografi kesifler ve yeni bulunan bitki türleri, botanik bilimindeki ilerlemeler, dört element üzerine yazilan resimli kitaplar gibi dünyayi tanima dogrultusundaki tüm arastirmalar, çiçek imgelerinin sembolik anlatimini güçlendirmistir. Ortaçag resim sanatinda teolojik bir metafor olan çiçek imgeleri, 16. yüzyildan itibaren; resim sanatinin doga, edebiyat ve siirle olan iliskisine felsefi bir boyut kazandirmistir. Avrupa’da 17.yüzyilda erken modernitenin belirleyiciligi ile duyu kavramina olan hümanistik ve bilimsel ilginin artmis ve çiçek imgeleriyle baglantili olarak çok sayida koku alegorisi resimleri yapilmistir. Duyular geleneksel rollerinden çikarak dünyevi hazlarin ve nesnellestirilen bedenin göstergelerine dönüsmüstür. Özellikle 17. yüzyila ait çiçek resimleri ve koku alegorileri natüralist anlayisin da ötesinde kültürel bir alani isaret etmektedir.Bu makale, 16. ve 17. yüzyil Avrupa resim sanatindaki çiçek imgelerinin sembolik anlamlarinin; teoloji, doga bilimleri, edebiyat gibi farkli disiplinlere nasil katki sagladigini göstermeyi amaçlamaktadir. Ayrica çiçek imgelerine bagli olarak gelisen koku alegorisi resimleri analiz edilerek yeni bir bakis açisi ile ele alinmistir.
  • [ X ]
    Öğe
    Çagdas Sanatta Duyusal Bir Deneyim Olarak Bitkiler
    (E-Journal of New World Sciences Academy, 2021) Boynukalin, Azize Reva
    Floralar, bitkiler, botanik bahçeleri ve çogunlukla çiçeklerin yer aldigi sanat eserleri; sanat geleneginin önemli bir bölümünü olusturmaktadir. Bitkilerin malzeme manipülasyonu gerektirmeksizin, birçok estetik nitelige sahip olmasi, dekoratif unsurlar olarak kullanilmasina sebep olmustur. Ancak çagdas sanatta dijital teknolojilerin gelismesiyle birlikte bitkilerin algilanma sekli ve bitkilerle yapilan uygulamalarin yönü degismistir. Biyoloji bilimi ile dijital medyanin bir arada kullanildigi enstalasyonlarda ve performanslarda, bitkiler estetik unsurlar olmaktan çikip bütünlestirici bir iletisim unsuruna dönüsmektedirler. Çoklu duyusal deneyimlere olanak taniyan bu interaktif enstalasyonlar, insan doga iliskisinin de yeniden sorgulanmasini saglamistir. Dijital tabanli enstalasyon, performans gibi sanat pratiklerinde sanat nesnesine dönüsen bitkiler, “nemli medya”, “siborg botanik”, “biyo-ilham” gibi yeni kavramlarin ortaya çikmasina yol açmistir. Makalede farkli sanatçilara ait bitki enstalasyonlarinin bu kavramlar çerçevesinde ele alinmasi amaçlanmaktadir. Ayrica dijital ara yüzler olarak bitkilerin, duyulari harekete geçirme kapasitesi estetik ve sanat felsefecilerinin görüsleri dogrultusunda, nitel arastirma yöntemiyle literatür taramasi yapilarak degerlendirilmistir.
  • [ X ]
    Öğe
    Monotyped Body and Syborg Art
    (Ordu Üniversitesi, 2020) Boynukalin, Azize Reva; Dogan, Neva
    Changing world conjuncture after 1st World War and Insdustrial Revolution has changed the form of perceptionand interpretation of body in artworks. Monotypisation, occurred with modernism, became the way of removingculturel differences and maintainig social order by making similar the individuals to each other. From modern artto today, monotypized body notion contains different relations like body without organ, machine aesthetic, powerand subject-object. Monotypized body images has occurred depending on machine aesthetic in European painting,appeared in contamporary art with improved technology and material opportunities. In the article, the narrationopportunities of monopolisation in art practices like painting, sculpture, photograph, installation and performancewas examined by qualitative research method through literature search from 20th century. The evolution processof unsexualized body images bound to monotyped in art to cyborg art and multi-layered representaion of body wasdealt with via new point of view. This article contains the passing period of monotypized body images to syborg bodyforms which are semi-human and semi-syborg and reflections to different artworks. It aims to develop a new point ofview upon monotypized body image and syborg art.
  • [ X ]
    Öğe
    SANATTA BIR ANLATIM NESNESI OLARAK KUMAS
    (Sibel KILIÇ, 2021) Berber, Gülsen Sefika; Boynukalin, Azize Reva
    Tarihi insanligin baslangicina dayanan; korunma, örtünme gibi içgüdüsel duygu durumlarini karsilayan kumas, zamanla bedeni ve yasamsal alanlari doldurarak varligini sürdürmüstür. Kumas bu fiziksel misyonunun yani sira antik çaglardan günümüz sanatina kadar da bir ifade araci olarak kullanilmistir. Bu çalismada kumasin sanat tarihsel süreçte geçirdigi anlamsal dönüsümler incelenmistir. Kumasin sanat eserlerindeki üslup farkliliklari üzerinde durulmus, sanat eserlerindeki anlambilimsel ve düsünsel katkilari incelenmistir. Arastirmada nitel arastirma yöntemi kullanilarak literatür taramasi yapilmis, veri toplamanin akabinde kumasin antik çaglardan bugüne kadarki görüntüsel ve imgesel temsilleri açiklanmaya çalisilmistir. Kumasi bir temsil nesnesi olarak ele alan örnek eserler üzerinden kumasin ilettigi metafor ve çözümlemeler ortaya koyulmustur. Arastirmada özellikle kumasin, Erken Rönesans döneminde natüralizm, kutsallik, saflik ve yücelik kavramlariyla iliskisine deginilmistir. Modern sanatta ifade olanaklarinin genislemesi ile kumasin duyulara hitap eden bir anlatim nesnesine dönüsmesi ve günümüze kadar süreçte, degisen yeni anlatim olanaklari ve temsilleri arastirilmistir. Bu çalisma, sanat tarihsel süreçte yer alan kumas imgelerine farkli bir bakis açisi sunmayi amaçlamaktadir.
  • [ X ]
    Öğe
    THE EARTH IMAGE AND LIFECYCLE IN ART
    (Tuzla Belediyesi, 2021) Boynukalin, Azize Reva
    From the primeval era the earth element, which is one of the four elements admitted as the principle of creatures has intervened humankind to understand the world. The earth, which is the subject of philosophy, mythology, history of religions, chemistry, physics, psychology and cosmology, is important for artistic expression in terms of various symbolic meaning. Earth, with mother goddess idols, represents the fertility, plenty fullness and conservation. The earth being the inseparable part of the universe during the formation phase in philosophy or the belief that living creatures came from earth and go back to it, has effected context of artworks. In the research, the earth will be discussed from the point where the whole meaning layers came together, in terms of contribution to lifecircle. The aim of the study is how the physical transformation and change of earth has effected the universe’s being and how lifecircle has effected philosophy, mythology and artworks. The works which are determined by earth element symbolically from the late Gothic to after modernism, will be analysed by qualitative research method.
  • [ X ]
    Öğe
    Valery Hegarty Enstalasyonlarinda Kültürel Bellegin Yapisökümü
    (E-Journal of New World Sciences Academy, 2020) Boynukalin, Azize Reva
    Amerikali sanatçi Valerie Hegarty, eserlerinde, tarihinin temel konularini ve 19. yüzyil Amerikan sanatinin bugüne ulasan mirasini arastirmaktadir. Amerika’nin siyaseti, tarihsel revizyonizm, milliyetçilik ve bölgesel deformasyon gibi konulari ele aldigi mekan düzenlemelerinde gösterge, gösteren ve gösterilen arasindaki iliskileri tersyüz etmeyi amaçlamistir. Hegarty, postmodernizmin elestirel söylemi olan yapisöküm yöntemi ile hem Amerikan rüyasinin büyüme politikasi olan sömürgeciligi sorgulamis hem de kültürel bellegin baskilanmasina karsi alternatif okuma yöntemleri gelistirmistir. Sanatçinin “Alternatif Tarihçeler” ve “Amerikan Çilginligi” baslikli sergileri nitel arastirma yo¨ntemiyle literatu¨r taramasi yapilarak degerlendirilmistir. Bu sergiler, Amerika Birlesik Devletleri ve mevcut siyasi ikliminin iç dinamiklerine, ikon kirici bir yaklas¸imla odaklanarak, izleyiciye yeni bir bakis açisi sunmaktadir. Makalede Valerie Hegarty’nin enstalasyonlari çerçevesinde, kültürel bellek göstergelerinin deger yitimine ugramasi ve “görünen” ile “gerçeklik” arasindaki iliski ele alinmistir.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim