Yazar "Bilgen, Nurettin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen Adaylarının Köy Kavramına Yönelik Düşüncelerinin Metaforlar Yolu İle Analizi: Denizli İli Örneği(SDU International Journal of Educational Studies, 2014) Bilgen, Nurettin; Tezcan, Şaban; Karatepe, Akif; Ayas, CemallettinBu araştırma, öğretmen adaylarının, ülkemizde ve dünyada kırsal yerleşmelerin en temel öğesi olan ve kırsal nüfusun çoğunluğunun yaşadığı “köy” kavramına ilişkin sahip oldukları algıları metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada olgu bilim deseni kullanılmış ve veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmaya 2012- 2013 eğitim öğretim yılında Denizli'de Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde okuyan 216 öğretmen adayı yani yüksek öğrenim öğrencisi katılmıştır. Öğrenciler ‘’köy’’ kavramına ilişkin 40 farklı metafor üretmiştir. Bu metaforlar ortak özellikleri dikkate alındığında 5 farklı kategoride toplanmıştır. Araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır: (a) aday öğretmenler “köy” kavramını açıklamada hangi metaforları kullanmaktadırlar? (b) Ortak özellikleri dikkate alındığında “köy” kavramına yönelik metaforları hangi gruplar altında toplanabilir? Araştırmanın sonucunda öğrencilerin genel olarak ‘’köy’’ kavramını; birlik – beraberlik duygularının yaşandığı, insan ilişkilerinin ve gelenek – göreneklerin ön planda olduğu bir mekân, sağlıklı huzurlu ve doğal yaşam, gelir düzeyi düşük ve imkânların kısıtlı, göç veren bir yer olarak ve doğal besin kaynaklarının bol olduğu bir yer olarak algıladıkları görülmüştür. Sonuç olarak bu çalışmamızda ortaya çıkan metaforlar köylerde de görev yapacak ve eğitime en büyük katkıyı yapacak olan günümüzün aday öğretmenlerinin geleceğin eğitimcilerinin ‘’köy’’ kavramına ilişkin sahip oldukları algıları anlamada önemli bir araştırma aracı olarak kullanılabilir.