Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aycicek, Burak" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Hizmetiçi Ögretmenlerin Yansitici Düsünme Egilimlerinin Çesitli Degiskenler Açisindan Incelenmesi
    (Trakya Üniversitesi, 2019) Aycicek, Burak; Yanpar Yelken, Tuğba; Yokus, Gürol
    Bu arastirmanin amaci,ögretmenlerin yansitici düsünme egilimlerini belirlemek ve çesitli degiskenleraçisindan incelemektir. Arastirmanin verileri “Yansitici Düsünme EgilimleriÖlçegi’ ile toplanmistir. Tarama modelindeki arastirmanin örneklemini Hatay IliAntakya Ilçesi’nde görev yapan 202 ögretmen olusturmaktadir. Elde edilenbulgulara göre, ögretmenlerin yansitici düsünme egilimlerinin yüksek oldugu,sürekli ve amaçli düsünme alt boyutunda kademe degiskenine göre; açik fikirlilikalt boyutunda cinsiyet ve kademe degiskenlerine göre; sorgulayici ve etkili ögretimalt boyutunda kademe ve dogduklari bölge degiskenlerine göre; ögretimsorumlulugu ve bilimsellik alt boyutunda kidem degiskenine göre; arastirmacialt boyutunda cinsiyet degiskenine; öngörülü ve içten olma alt boyutunda kidemdegiskenine; meslege bakis alt boyutunda cinsiyet, kademe ve bölgedegiskenlerine göre anlamli farkliliklar tespit edilmistir.
  • [ X ]
    Öğe
    Hizmetiçi Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    (2019) Aycicek, Burak; Yanpar Yelken, Tuğba; Yokuş, Gürol
    Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin yansıtıcı düşünmeeğilimlerini belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından incelemektir.Araştırmanın verileri “Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği’ iletoplanmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın örneklemini Hatay İliAntakya İlçesi’nde görev yapan 202 öğretmen oluşturmaktadır. Eldeedilen bulgulara göre, öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimlerininyüksek olduğu, sürekli ve amaçlı düşünme alt boyutunda kademedeğişkenine göre; açık fikirlilik alt boyutunda cinsiyet ve kademedeğişkenlerine göre; sorgulayıcı ve etkili öğretim alt boyutundakademe ve doğdukları bölge değişkenlerine göre; öğretimsorumluluğu ve bilimsellik alt boyutunda kıdem değişkenine göre;araştırmacı alt boyutunda cinsiyet değişkenine; öngörülü ve içtenolma alt boyutunda kıdem değişkenine; mesleğe bakış alt boyutundacinsiyet, kademe ve bölge değişkenlerine göre anlamlı farklılıklartespit edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Identifying the Concept Cartoons' Effect on Academic Achievement in Science Course: A Meta-Analysis Study
    (Dergipark Akad, 2020) Yokus, Gurol; Aycicek, Burak
    In order to determine the effect of concept cartoons on students' academic achievements in science course, this study attempts to make a meta-analysis of experimental and quasi-experimental studies -which are conducted in Turkey between years of 2007 and 2019- and find out whether this effect differs depending on various moderators. Meta-analysis is used as research method for combining the results of independent experimental studies. After applying inclusion criteria, 23 individual studies at total -which are conducted in science course with experimental design- are found appropriate for meta-analysis. As there is found heterogeneity between studies, random effects model has been used for calculating effect size. Moderator variables include duration of concept cartoons, research type, geographical region and class level. It comes out that concept cartoons-based instruction processes have a significant effect on the students' academic success, the average effect size is 0.867 and it is positive. Also, there is observed a significant difference depending on the duration of using concept cartoons (more than 8 weeks) and class level (at 7th and 8th graders).

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim