Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Altunay, Saliha" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama yöntemi ile sorumluluk, saygı, çalışkanlık, duyarlılık ve dayanışma değerlerinin öğrencilere kazandırılması
    (Sinop Üniversitesi, 2023) Altunay, Saliha; Aktın, Kibar
    Günümüzde bilim, teknoloji, sosyal ve kültürel alanlarda gerçekleşen hızlı değişimler ve dönüşümler toplumun bireylerden beklentilerini değiştirirken değerlerin bu değişim rüzgarında toplumun yapı taşı olma rolünü daha artırmaktadır. Değer eğitiminde 21. yüzyıl eğitim anlayışında öğrenci merkezli aktif öğretim sürecini destekleyen yaklaşımlar benimsenmektedir. Drama yöntemi de öğrencilerin eğitim-öğretim sürecinde daha aktif katılım sağlayabildiği, kendilerini daha iyi ifade etme fırsatı buldukları bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Günlük yaşantıyla birebir bağlantılı olan değerler eğitiminde drama yönteminin etkililiği birçok araştırmacı tarafından bu amaca hizmet eden en etkili yöntemlerden biri olarak belirtilmektedir. Değerlerin kazandırılması ve gelişimi üzerine kullanılan bu yöntem aynı zamanda öğrencilerin hem Sosyal Bilgiler dersine karşı olumlu duygular beslemelerini hem de derse daha aktif katılımlarını sağlaması açısından büyük öneme sahiptir. Bu kapsamda çalışmada 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde "Üretim, Dağıtım ve Tüketim" öğrenme alanında öğrencilerin drama etkinlikleri ile sorumluluk, saygı, çalışkanlık, duyarlılık ve dayanışma değerlerine sahip olma durumunu belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması deseni tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Sinop ilinde yer alan bir devlet ortaokulundaki 28 beşinci sınıf öğrencisi ve bu öğrenci velilerinden gönüllü katılımcı 14 kişi oluşturmuştur. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenmiştir. Araştırmanın veri toplama araçlarını öğrenci ön ve son görüşme formları, öğrenci günlükleri, öz değerlendirme ve grup değerlendirme raporları, katılımcı gözlemci notlarını içeren etkinlik gözlem raporları ve veli görüşme formu oluşturmaktadır. Verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel istatistiki analiz kullanılmıştır. Araştırmada farklı veri toplama araçlarından elde edilen sonuçlar yaratıcı drama etkinliklerinin öğrencilerin başta sorumluluk ve saygı değeri olmak üzere duyarlılık, dayanışma ve çalışkanlık değerini benimsemelerine olumlu yönde katkı sağladığını ortaya koymuştur. Yalnız çalışkanlık değerinin diğerlerine göre daha zor kazanılan bir değer olduğunu düşündüren sonuçlarla da karşılaşılmıştır. Bu tür etkinliklerin Sosyal Bilgiler derslerinde kullanımının değer eğitimine olumlu katkısı olmasının yanı sıra dersi aksatacağına ve olumsuz öğrenme ortamı oluşturacağına yönelik görüşlere rastlansa da iyi planlanmış yaratıcı drama etkinliklerinin öğrencilerde araştırmada hedeflenen değerler ile daha fazla sayıda değer ve sosyalleşme, iş birliği, yaratıcı düşünme, etkili dinleme gibi çok sayıda beceriyi geliştireceğine yönelik önemli sonuçlar elde edilmiştir.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim