Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Altiparmak, Nida" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Okul Öncesi Ögretmen Adaylarinin Uzaktan Egitime Yönelik Tutumlarinin Incelenmesi
    (Anadolu Üniversitesi, 2023) Karakus, Hilal; Altiparmak, Nida; Uysal, Hatice
    Okul öncesi ögretmen adaylarinin uzaktan egitime yönelik tutumlarini belirlemek amaciyla yapilan bu arastirma betimsel tarama modelindedir. 2020-2021 egitim ögretim yili Sinop Üniversitesi ve Nigde Omer Halisdemir Üniversitesi Okul Öncesi Ögretmenligi Programinda egitim-ögretim gören 181 ögretmen adayinin katildigi bu arastirmada veri toplama araci olarak “Kisisel Bilgi Formu” ve “Uzaktan Egitime Yönelik Tutum Ölçegi” kullanilmistir. Arastirmaya katilan ögretmen adaylari uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmistir. Kisisel bilgiler ve okul öncesi ögretmen adaylarinin uzaktan egitime yönelik tutumlarinin belirlenmesinde betimsel istatistikler kullanilmistir. Ögretmen adaylarinin uzaktan egitime yönelik tutumlarinin egitim-ögretim gördükleri üniversiteye, online dersleri hangi araçla takip ettiklerine ve ders takip ortaminin uygun olup olmamasina göre farklilasip farklilasmadigini belirlemek için t-testi; cinsiyete, evde internet baglantisi olma durumuna göre farklilasip farklilasmadigini belirlemek için ise Mann Whitney U testi; sinif düzeyine göre farklilasip farklilasmadigini belirlemek için ise tek yönlü varyans analizi kullanimistir. Bu arastirmanin sonuçlarina genel olarak bakildiginda okul öncesi ögretmen adaylarinin uzaktan egitime yönelik tutumlarinin orta düzeyde oldugu tespit edilmistir. Ögretmen adaylarinin uzaktan egitime yönelik tutumlarini cinsiyete göre anlamli bir farklilik göstermemistir. Arastirmanin sonucunda online dersleri takip ettikleri aracin ve ders takip ortaminin uygunlugunun ögretmen adaylarinin uzaktan egitime yönelik toplam tutum puanlari üzerinde anlamli bir farklilik gösterdigi bulunurken; egitim-ögretim gördükleri üniversitenin, cinsiyetin, sinif düzeyinin ve evde internet baglantisi olma durumunun anlamli bir farklilik göstermedigi bulunmustur.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim