Yazar "Alakurt, Turgay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN STEM EĞİTİMİ(2020) Coşkun, Tugra Karademir; Alakurt, Turgay; Yılmaz, BurcuBu araştırmada STEM eğitiminin okullar da yaygınlaştırılması sürecinin önemli bir paydaşı olduğu düşünülen Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin STEM konusundaki görüşleri dört farklı boyutta belirlenmiştir. Bu boyutlar günümüzdeki STEM eğitimi uygulamalarının güçlü yönleri, eksikleri, STEM’in uygulanması ve sürdürülebilirliğinde paydaşlara düşen görevler ve STEM eğitiminin uygulanması önündeki tehditlerdir. Araştırma ulusal bir toplantı için bir araya gelen otuz dört ilden seksen sekiz Bilişim Teknolojileri öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Fenomenoloji deseninden yararlanılarak planlanan araştırmanın verileri yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla odak grup görüşmesi yolu ile toplanmıştır. Odak grup görüşmesi sürecinde görüşmeler ses kaydına ve duygu ifadeleri ise bir raportör tarafından kayıt altına alınmıştır. Elde edilen veriler güçlü yanlar, zayıf yanlar, fırsatlar ve tehditler olmak üzere dört ana tema altında içerik analizine tabii tutulmuştur. Bu çalışma okullarda STEM eğitiminin uygulanabilirliği, etkililiği ve sürdürülebilirliğinin sağlanması yönünde önemli bir paydaş olan Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin STEM eğitimi konusundaki konumunu belirleme ve ilerleyen dönemlere yönelik stratejik bir yol haritası çizme açısından önem taşımaktadır.Öğe INVESTIGATION OF THE LEARNING SITUATIONS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES TEACHERS IN THE CONTEXT OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT(Tolga GÜYER, 2019) Alakurt, Turgay; Öztürk, H. Tugba; Karademir, Tugra; Yilmaz, BurcuThe presentstudy focuses on learning behaviors of ICT teachers along with learning activities.Within the scope of the study, a two-day workshop activity was organized inwhich 67 ICT teacher participated. During the workshop, ICT teachers withdifferent expertise and professional experience working in various fields were broughttogether. Teachers’ learning behaviors that emerged during the activity wereinvestigated. Research data were collected qualitatively and quantitativelyfrom teachers who agreed to participate in the study. Because of the dataanalysis, we identified that learning activities differs based on the gender,professional experience, the location of the school (either in a city center orin a town) and teaching loading. However, it was found that there is nosignificant difference between learning activities of ICT teachers and the typeof the school they work for as well as their assignment as an ICT coordinator. Asenvironmental barriers to learning, the most frequently mentioned factors werestated as lacking of time and not acquainted with the others and as a personalbarrier, lacking of desire and enthusiasm were most frequently mentioned. Weobserved that when ICT teachers from different backgrounds such as experienceand expertise come together for a common interest, they have gains in fourdifferent fields as follow: Professional development, sustainability anddissemination, psychological gains and communication.Öğe MESLEKİ GELİŞİM BAĞLAMINDA BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME DURUMLARININ İNCELENMESİ(2019) Alakurt, Turgay; Öztürk, H. Tuğba; Karademir, Tuğra; Yilmaz, BurcuBu araştırmada Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmenlerinin mesleki gelişimleri bağlamında ortaya koyduğu öğrenme etkinlikleri (İnternette arama yapma, alanı ile ilgili dergileri inceleme vb.) ile birlikte öğrenme davranışlarına odaklanılmıştır. Araştırma kapsamında, 67 BT öğretmeninin katıldığı iki günlük atölye etkinliği düzenlenmiştir. Atölye çalışmasında çeşitli illerde görev yapan farklı uzmanlık ve mesleki deneyime sahip BT öğretmenleri bir araya getirilerek katılımcıların gerçekleştirdikleri öğrenme etkinlikleri ve ortaya koydukları öğrenme davranışları derinlemesine incelenmiştir. Karma desenin kullanıldığı araştırmada veriler çalışmaya katılmayı kabul eden öğretmenlerden nitel ve nicel yöntemlerle toplanmıştır. Araştırmada, katılımcıların gerçekleştirdikleri öğrenme etkinliklerinin cinsiyete, mesleki kıdeme, çalıştığı okulun bulunduğu yere (il merkezi/ilçe) ve ders saat sayısına göre farklılaştığı bulunmuştur. Buna karşın BT öğretmenlerinin gerçekleştirdikleri öğrenme etkinlikleri ile çalıştıkları okul türü ve Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmeni (BTR) görevlendirmeleri olup olmama durumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Öğrenme etkinliklerine katılma durumları ile ilgili en baskın ya da öncelikli çevresel engelleyicinin zaman eksikliği ve diğerlerini yeterince tanımamak, kişisel özelliğin ise öğrenme arzusu ve heves olduğu bulunmuştur. Araştırma bulguları farklı bilgi ve deneyime sahip, aynı alana ilgi duyan kişilerin atölye gibi ortamlarda bir araya gelmelerinin dört temel alanda katılımcılara yeni kazanımlar sağladığını ortaya koymaktadır. Bunlar mesleki gelişim, sürdürülebilirlik ve yayılım, psikolojik kazanımlar ve iletişim olarak sıralanabilir.