Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Akpinar, Ercan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    FEN LABORATUVARI KAYGI ÖLÇEGININ(FLKÖ) GELISTIRILMESI
    (Kastamonu Üniversitesi, 2015) Usakli, Hakan; Akpinar, Ercan
    Kayginin, bir organizmanin istenmeyen bir durum karsisinda gösterdigi tepkiler bütünü oldugu bilinmektedir. Genel olarak sinavlara dönük kaygilarin yaninda matematik ve fen bilimleri gibi derslere yönelik kaygilar arastirmacilar tarafindan çalisilmaktadir. Ayrica sosyal kaygi da bu çalismalar arasinda yer alir. Bu çalismada, biyoloji, fizik, kimya ve fen bilgisi laboratuvari dersini alan fen bilgisi ve matematik ögretmenligi ögrencilerinin fen laboratuvarina yönelik kaygilarini belirlemede kullanilacak “fen laboratuvarina yönelik kaygi ölçegi” gelistirilmistir. Fen laboratuvarina yönelik kaygi ölçegi 24 maddeden olusmakta ve 5 faktörlüdür. Faktörlerde bulunan maddeler incelendiginde birinci faktör “duyusal boyut”, ikinci faktör “basari”, üçüncü faktör “araç-gereç kullanimi”, dördüncü faktör “degerlendirme” ve besinci faktör “ kimyasal madde kullanimi” olarak adlandirilmistir. Faktörlerle ilgili olarak güvenirlik katsayilarinin. 76 ile .92 arasinda degistigi görülmektedir. Ayrica ölçegin genel güvenirlik katsayisi ise . 89’dur
  • [ X ]
    Öğe
    Fen Laboratuvarı Kaygı Ölçeğinin(FLKÖ) Geliştirilmesi
    (2015) Uşakli, Hakan; Akpinar, Ercan
    Kaygının, bir organizmanın istenmeyen bir durum karşısında gösterdiği tepkiler bütünü olduğu bilinmektedir. Genel olarak sınavlara dönük kaygıların yanında matematik ve fen bilimleri gibi derslere yönelik kaygılar araştırmacılar tarafından çalışılmaktadır. Ayrıca sosyal kaygı da bu çalışmalar arasında yer alır. Bu çalışmada, biyoloji, fizik, kimya ve fen bilgisi laboratuvarı dersini alan fen bilgisi ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin fen laboratuvarına yönelik kaygılarını belirlemede kullanılacak "fen laboratuvarına yönelik kaygı ölçeği" geliştirilmiştir. Fen laboratuvarına yönelik kaygı ölçeği 24 maddeden oluşmakta ve 5 faktörlüdür. Faktörlerde bulunan maddeler incelendiğinde birinci faktör "duyusal boyut", ikinci faktör "başarı", üçüncü faktör "araç-gereç kullanımı", dördüncü faktör "değerlendirme" ve beşinci faktör " kimyasal madde kullanımı" olarak adlandırılmıştır. Faktörlerle ilgili olarak güvenirlik katsayılarının. 76 ile .92 arasında değiştiği görülmektedir. Ayrıca ölçeğin genel güvenirlik katsayısı ise . 89'dur

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim