Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Şen, Ebru" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    AN EVALUATION ON MUSICOGRAMS AND THEIR APPLICATIONS IN TÜRKİYE
    (2022) Şen, Ebru
    Musicogram is described as a graphical record of musical works and is one of visual music teaching tools developed by Jos Wuytack on the theory of active music listening, and designed particularly for children who do not have knowledge of musical notes. Musicograms are widely used in many countries and has been frequently addressed in the international scientific studies recently; however, there is a limited number of academic studies in Turkey on musicograms, yet there are applied studies on the use of these visual schemes in music teaching. The purpose of this study is to evaluate the musicogram applications in Türkiye within a certain theoretical framework. In this scope, musicogram studies and application examples with various names in different languages were reached through a web survey. In this way, the most popular names given to the musicogram applications in Türkiye were detected and a total of 227 musicogram applications that were uploaded to the Turkish pages on YouTube platform between the years 2000-2022 were chosen as sample. The musicogram applications were discussed in terms of various elements of music (such as melody, rhythm, tempo, expression, etc.) by means of document review, and were evaluated in line with Wuytack’s active music learning approach. The findings indicated that it is necessary to increase the number of studies in order to ensure recognition of musicogram and similar methods, techniques, and materials, which express visual presentation of music not only by the music educators, but also by preschool teachers and class teachers in Türkiye, and in order to conduct correct applications.
  • [ X ]
    Öğe
    MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARINDA ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ DERSİ KAPSAMINDA HAZIRLANAN KONSER REPERTUVARLARININ İNCELENMESİ
    (2019) Şen, Çağrı; Şen, Ebru; Kurtaslan, Zafer; Aydın, Bahar
    Ülkemizde mesleki müzik eğitiminin verildiği kurumlarda düzey ve amaç olarakfarklı içeriklerle uygulanan Orkestra/Oda Müziği derslerindeki temel hedef; ulusal veuluslararası çoksesli müzik repertuvarına ait eserlerin birlikte seslendirme kuralları vedisiplini çerçevesinde icra edilerek tanınması, tanıtılması ve yine birlikte seslendirmeyoluyla öğrencilerde ortak müzik yapma bilincinin oluşturularak müzikal duyuşun geliştirilmesidir.Bu dersin amaçları doğrultusunda, dersi yürüten eğitimciler tarafındançeşitli değişkenler göz önünde bulundurularak eser seçimleri yapılmakta ve hazırlananprogramlar, verilen eğitimin bir ürünü olarak çeşitli müzik etkinleri kapsamında sergilenmektedir.Bu çalışmada, mesleki müzik eğitimi veren kurumlar arasında yer alan üniversitelerinmüzik öğretmenliği programlarında Orkestra/Oda Müziği dersi kapsamındadüzenlenen konserlerde eser seçimine yönelik eğilimlerin tespit edilmesi amacıyla, müzikeğitimi anabilim dallarının 2013-2019 yılları arasında ulaşılabilen konser programları incelenmiştir. Bu doğrultuda, konser vermek amacıyla oluşturulan repertuvarlarda yeralan eserler; türleri, bestecileri, ait oldukları dönemler vb. özellikleri bakımından ayrıntılıolarak incelenmiştir. Araştırma, durum tespitine yönelik betimsel bir çalışma olupnitel bir araştırmadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Orkestra/Oda Müziği Dersi Kapsamında Hazırlanan Konser Repertuvarlarının İncelenmesi
    (Ekev Akademi Dergisi, 2019) Şen, Çağrı; Şen, Ebru; Kurtaslan, Zafer; Aydın, Bahar
    Ülkemizde mesleki müzik eğitiminin verildiği kurumlarda düzey ve amaç olarak farklı içeriklerle uygulanan Orkestra/Oda Müziği derslerindeki temel hedef; ulusal ve uluslararası çoksesli müzik repertuvarına ait eserlerin birlikte seslendirme kuralları ve disiplini çerçevesinde icra edilerek tanınması, tanıtılması ve yine birlikte seslendirme yoluyla öğrencilerde ortak müzik yapma bilincinin oluşturularak müzikal duyuşun geliştirilmesidir. Bu dersin amaçları doğrultusunda, dersi yürüten eğitimciler tarafından çeşitli değişkenler göz önünde bulundurularak eser seçimleri yapılmakta ve hazırlanan programlar, verilen eğitimin bir ürünü olarak çeşitli müzik etkinleri kapsamında sergilenmektedir. Bu çalışmada, mesleki müzik eğitimi veren kurumlar arasında yer alan üniversitelerin müzik öğretmenliği programlarında Orkestra/Oda Müziği dersi kapsamında düzenlenen konserlerde eser seçimine yönelik eğilimlerin tespit edilmesi amacıyla, müzik eğitimi anabilim dallarının 2013-2019 yılları arasında ulaşılabilen konser programları incelenmiştir. Bu doğrultuda, konser vermek amacıyla oluşturulan repertuvarlarda yer alan eserler; türleri, bestecileri, ait oldukları dönemler vb. özellikleri bakımından ayrıntılı olarak incelenmiştir. Araştırma, durum tespitine yönelik betimsel bir çalışma olup nitel bir araştırmadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Müzik öğretmenliği anabilim dallarında orkestra/oda müziği dersi kapsamında gerçekleştirilen konserlerin içerik analizi
    (UBEST-2019, 2019) Şen, Çağrı; Şen, Ebru; Aydın, Bahar; Kurtaslan, Zafer
    Müzik eğitimi veren kurumların mesleki alan dersi olan Orkestra/Oda Müziği dersi, gerçekleştirilen müzik eğitimin temel dersleri arasında yer almaktadır. Orkestra/Oda Müziği dersi, müzik eğitiminin tüm bileşenlerini içerdiği gibi birlikte müzik yapmanın kazandıracağı değerler bakımından da önemli görülmektedir. Türkiye’de mesleki müzik eğitiminin gerçekleştirildiği farklı kurumlarda düzey ve amaç olarak farklı içeriklerle uygulansa da Orkestra/Oda Müziği dersindeki temel hedef, ulusal ve uluslararası çoksesli müzik repertuarına ait eserlerin birlikte seslendirme kuralları ve disiplini çerçevesinde icra edilmesi ve birlikte seslendirme yoluyla müzikal duyuşun geliştirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda, dersi yürüten eğitimciler tarafından çeşitli değişkenler göz önünde bulundurularak eser seçimleri yapılmaktadır. Bu doğrultuda hazırlanan programlar, verilen eğitimin bir ürünü olarak çeşitli müzik etkinleri kapsamında sergilenmektedir. Bu çalışmada, müzik öğretmenliği programlarında yer alan Orkestra/Oda Müziği dersi kapsamında son beş yıl içerisindeki konser programları incelenerek eser seçimlerine yönelik eğilimler tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda programlarda yer almış eserler; türleri, süreleri, seviyeleri, ait oldukları dönemler vb. özellikleri bakımından incelenmiş ve seçilen repertuvarlar, müzik öğretmenliği programlarının amaçlarına uygunluğu bakımından yorumlanmıştır. Ayrıca, sözü edilen kurumların gerçekleştirdikleri konserler yoluyla bulundukları şehrin/çevrenin müzik kültürüne sundukları/sunabilecekleri katkılar açısından bir değerlendirme yapılmıştır. Bu çalışma, durum tespitine yönelik betimsel bir nitel bir araştırmadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Türkiye’de Balkan Türkleri ve Mübadele Derneklerinde Yürütülen Kültürel ve Eğitsel Müzik Faaliyetleri
    (2021) Şen, Çağrı; Şen, Ebru
    Günümüzde Türkiye topraklarında yaşayan Balkan kökenli vatandaşlar tüm\rnüfusun içinde önemli bir bölümü oluşturmaktadır. Muhtelif göç\rsüreçlerinde Balkanlar’dan Anadolu’ya göç eden soydaşlar, beraberlerinde\rgetirdikleri kültür vasıtasıyla toplum içinde yeni kültürel ilişkilerin\roluşmasını sağlamışlar ve belirli bölgelerde kümelenerek oluşturdukları\rderneklerin çatısı altında kültürlerini yaşatmaya çalışmışlardır. Balkan\rgöçmenlerinin, sözü edilen dernekler bünyesinde çeşitli kültürel ve sanatsal\rfaaliyetler yürüttükleri bilinmektedir. Söz konusu derneklerin yürüttükleri\rkültürel ve sanatsal faaliyetleri içerisinde müziksel etkinliklerin de önemli\rölçüde yer aldığı gözlenmektedir. Bu araştırmada, Türkiye’deki Balkan\rTürkleri ve mübadele derneklerinin kültürel ve eğitsel müzik faaliyetleri\rincelenerek ilgili derneklerin, içinde bulundukları toplumun kültür ve sanat\ryaşantısına katkılarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda,\rmüzik faaliyetlerinin türleri, kapsamları, içerikleri ve niteliklerini belirlemek\rüzere bir tarama çalışması gerçekleştirilmiştir. Türkiye’deki 34 farklı\rşehirden, Balkan göçmenlerinin oluşturduğu toplam 185 dernekten elde\redilen anket verileri doğrultusunda var olan durum nicel ve nitel olarak\rbetimlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, derneklerin en sık\rgerçekleştirdikleri kültürel ve sanatsal etkinliklerin başında müzik\retkinlikleri gelirken bunu halk dansları etkinliklerinin izlediği görülmüştür.\rBununla birlikte derneklerin büyük çoğunluğunun konser etkinlikleri ve\rmüzik eğitimi çalışmaları gibi faaliyetler yürüttükleri, bu faaliyetlerini belirli\raralıklarla ve çeşitli mekânlarda topluma sergiledikleri tespit edilmiştir. Öte\ryandan derneklerin yaklaşık yarısının, toplumun her kesimine açık ve çeşitli\ryaş gruplarına yönelik olmak üzere imkânları doğrultusunda çeşitli\rmüziksel çalışmalar ya da kurslar düzenledikleri belirlenmiştir. Araştırma\rsonuçlarına göre, kültürel ve sanatsal faaliyetler yürütme ve gerçekleştirme\rkonusunda çeşitli güçlüklerle karşılaşmalarına karşın çalışma grubu\riçerisinde yer alan derneklerin, sözü edilen kültürel ve eğitsel müzik\rfaaliyetleri vasıtasıyla toplumun sosyal yaşantısına önemli ve değerli\rkatkılar sundukları saptanmıştır

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim