Yazar "Şahin, Nurullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe CENGİZ AYTMATOV’UN ROMANLARINDA SAĞLIKLI OLMAYA ÖNEM VERME DEĞERİ VE SAĞLIK EĞİTİMİNE DAİR PRATİK BİLGİLER(2018) Şahin, NurullahMutlu bireyler oluşturmanın ve dolayısıyla da mutlu bireylerden oluşan mutlu bir toplum meydana getirmenin yolu sağlığın değerinin kişilerce bilinmesinden geçmektedir. Yani, toplumu oluşturan fertlere, sağlıklı olmaya önem verme bilincini aşılamak, mutlu bir bireysel ve sosyal hayatı inşa etmenin en önemli anahtarlarından birisidir. Bu değeri bireylere kazandırmak; devlet, toplum ve eğitim kurumlarının sorumluluğunda olduğu kadar aynı zamanda kişinin öz sorumluluğundadır.Cengiz Aytmatov, eserlerinde sağlıklı olmaya önem vermeyi ve sağlıklı olmak için gerekli olan bazı pratik-eğitici bilgileri ele alıp işlemiştir. Bu çalışmada, Aytmatov’un romanlarında sağlıklı olmaya önem verme değeri ve sağlık eğitimi ile ilgili bölümler tespit edilip kodlanmıştır.Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği çalışma, tarama modelinde planlanmıştır. Araştırmanın kapsamını Cengiz Aytmatov’un Türkiye Türkçesine çevrilmiş tüm romanları oluşturmaktadır.Çalışmanın sonucunda, 129 veriye ulaşılmıştır. Bu da Aytmatov’un romanlarının sağlıklı olmaya önem verme değeri ve sağlık eğitimi açısından zengin sayılabilecek bir içeriğe sahip olduğunu göstermektedir. Araştırmanın sonuçları aynı zamanda, Aytmatov’un eserlerinin birçoğunda yer verdiği, özelde Kırgız toplumunun genelde ise Türk milletinin, sağlıklı olmaya vermiş olduğu önemi ve sağlık hakkındaki pratik bilgilerini de gözler önüne sermektedir.Öğe The effect of secondary school students’ writing tendencies and self-efficacy on writing attitudes: A structural equation modeling(Selcuk University, 2019) Polatcan, Faruk; Şahin, NurullahThe aim of this study was to determine the effect of secondary school students’ writing tendency, writing self-efficacy and writing attitude variables and how these variables predict each other through structural equation modeling. For this purpose, the relational screening model was used and the study was carried out in academic year 2018-2019 on a total of 290 students;153 (52.8%) were females and 137 (47.2%) were males studying in 4 different secondary schools in Erzurum. Twenty of the students were in the 5th grade, 30 were in the 6th grade, 104 were in the 7th grade and 122 were in the 8th grade. In the study, the writing disposition scale developed by Piazza and Siebert (2008) and adapted to Turkish by Iseri & Ünal (2010); writing attitude scale developed by Can & Topçuoğlu Ünal (2017); and writing self-efficacy scale developed by Şengül (2013) were applied to secondary school students. After their validity and reliability were ensured, the data were analyzed. As a result of the study, it was determined that writing tendency had a positive effect on writing attitude, and despite writing self-efficacy positively affected writing attitude, it did not affect it significantly statistically. © 2019 JLLS and the Authors - Published by JLLS.Öğe Türkçe Dersi Kapsamında Gerçekleştirilen Yaratıcı Yazma Uygulamalarının Öğrencilerin Tutumları Üzerindeki Etkisinin Meta-Analiz İle İncelenmesi(2019) Şahin, NurullahÖğrencilerin bilişsel gelişimleri için önemli etkinliklerden biri olarak görülen yaratıcı yazmauygulamaları, doğası itibarıyla da öğrenci merkezli çağdaş eğitim anlayışlarına uygun bir yöntemolarak karşımıza çıkmaktadır. Yaratıcı yazma ile ilgili alanyazında gerçekleştirilmiş birçok çalışmaolmasına rağmen tüm bu çalışmaların sonuçlarını birleştirerek üst düzey analizlerle daha kesinsonuçlara ve genellemelere ulaşmaya çalışan meta-analiz araştırmalarına rastlanılamamıştır. Bunedenle bu araştırmanın amacı; Türkçe dersi kapsamında gerçekleştirilen yaratıcı yazmauygulamalarının öğrencilerin tutumları üzerindeki etkisini meta-analiz ile belirlemek olarak ifadeedilmiştir. Araştırma sürecinde gerekli olan tüm analizlerde Comprehensive Meta Analysis (CMA),yazılımı kullanılmıştır. Sabit etkiler modeline göre %95 güven aralığında gerçekleştirilen analizsonucunda, ortalama etki büyüklüğü 0,669 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuç, Cohen vd. (2011)’egöre yorumlandığında, yaratıcı yazma etkinliklerinin öğrencilerin tutumlarını arttırma açısındanorta düzeyde bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.