Yazar "Özdemir, Atilla" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Geometric Habits of Mind: The Meaning of Quadrilaterals for Elementary School Student Teachers(Ercan MASAL, 2022) Özdemir, Atilla; Çekirdekci, SitkiThe primary purpose of this study is to determine the geometric habits of mind of classroom teacher candidates and the level of these habits. The study was conducted with 55 elementary education program students studying at an education faculty in the 2017-2018 spring term. The criterion used in the determination of the study group is that the teacher candidates should have knowledge about almost all the courses in the classroom education program and have taken courses I and II in mathematics teaching. Three worksheets were distributed to the teacher candidates as a data collection tool. Since the research is like a case study, the mathematical ideas developed by the teacher candidates about quadrilaterals and their written answers were summarized and interpreted according to the predetermined themes. When the findings obtained as a result of the research are examined in general, it can be said that teacher candidates are not sufficient in finding relationships between quadrilaterals, generalizing the relationships they find by using strategies, associating the feature valid for a quadrilateral with quadrilaterals that may have that feature, namely the whole, and making judgments.Öğe MATEMATIK DERSI DÖNEM SONU PUANINI OLUSTURAN BILESENLERIN INCELENMESI: PERFORMANS GÖREVLERININ KALDIRILMASI(Usak Üniversitesi, 2017) Özdemir, Atilla; Yakar, Levent; Yavuz, SinanBuarastirmada sekizinci sinif ögrencilerinin matematik dersi karne puan bilesenlerininmatematik dönem sonu puani üzerine etkisi ve puan bilesenlerinin birbirleriyleolan iliskileri incelenmistir. Bu çerçevede performans belirlemeye yönelikçalismalardan (PBYÇ) elde edilen puanlarin diger puan bilesenleri tarafindan nederecede açiklandigi arastirilmistir. Ayrica 2014-2015 egitim ögretim yilindanitibaren kaldirilan performans puanlarinin karne notu üzerindeki etkisiincelenmistir. Ögrencilerin dönem sonu puanlari; yazili sinav puanlari veperformans belirlemeye yönelik çalisma puanlari ortalamasindan eldeedilmektedir. Arastirmada Ankara ili Altindag ilçesindeki 5499 sekizinci sinifögrencisinin 2013-2014 egitim ögretim yili ilk dönem matematik dersine iliskintüm puan bilesenleri kullanilmistir. Sonuçlarda Temel Egitimden OrtaögretimeGeçis (TEOG) ortak sinavindan elde edilen puanlarin genel olarak digerbilesenlerden düsük oldugu ve performans puanlarinin ise yüksek oldugu dikkatçekmektedir. Bununla beraber performans görevinin tek basina kaldirilmasi ileyeniden düzenlenen dönem sonu puanlarinda büyük bir degisiklik olmayacagi öngörülmektedir.