Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çetinkaya, Ertan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Bilim, Sözde-Bilim Ayrımı Bağlamının Ortaokul Öğrencilerinin Bilim Algılarına Etkisi: İridoloji Vakası
    (2015) Çetinkaya, Ertan; Turgut, Halil; Duru, Kürşad Mehmet
    Bilim, sözde-bilim ayrımı bağlamında planlanmış bir sürecin ortaokul öğrencilerinin bilim algılarının gelişimine etkisinin sorgulandığı bu araştırma iridoloji vakası üzerine kurgulanmıştır. Araştırma sürecinde önce iridoloji öğrencilere sunulmuş, örnek uygulamalar yaptırılmış ve sınıf içinde genel anlamda tartışmaya açılmıştır. Devamında vaka sınıfta oluşturulan küçük gruplarda daha kapsamlı biçimde ele alınmış ve grup tartışmaları hazırlanan raporlarla sonlandırılmıştır. Çalışma grubunu 21 ortaokul öğrencisinin oluşturduğu araştırmanın veri kaynaklarını EBilim Sözde-Bilim Ayrımı Formu (BSAF) ve grup tartışma raporları oluşturmuş, elde edilen veriler nitel olarak analiz edilmiştir. Ulaşılan bulgular sözde-bilim bağlamında bilime dair inanışların açık edilebileceğini ve belirli kategorilerde geliştirilebileceğini göstermiştir. Öğrenciler, ampirik sorgulamayı bilimsellik ölçütü olarak kabul etmeye devam etmiş, dış kaynaklı otorite görüşüne vurguyu azaltmış, tutarlılık ve bilim camiası tarafından kabul görme esasına dayalı yaygınlığı ise yeni ölçütler olarak gündeme getirmişlerdir.
  • [ X ]
    Öğe
    BILIMSEL OKURYAZARLIKTA ILK ADIM: AKADEMIK BILGI DÜZEYLERININ BILIM, SÖZDE-BILIM AYRIMI BAGLAMINDA GELISTIRILMESI
    (Dicle Üniversitesi, 2015) Ercan, Serhat; Çetinkaya, Ertan; Turgut, Halil; Duru, Kürsad
    Bilimsel okuryazarligin, bilimsel içerik – terminoloji boyutuna odaklanilmis bu çalismada, bilim sözde-bilim ayrimi tartismasi baglaminda planlanmis bir ögretim sürecinin ortaokul ögrencilerinin akademik basarilarina etkisi arastirma konusu yapilmistir. Ilgili süreçte, Fen ve Teknoloji Dersi Ögretim Programi’nda (MEB, 2006) yer alan kazanimlarla iliskilendirilmis bazi sözde-bilimsel vakalar bir dizi etkinlik ile ögrencilere sunularak hem bütün sinif hem de küçük gruplar halinde tartismaya açilmistir. Çalisma grubunda 18 ortaokul son sinif ögrencisinin yer aldigi arastirmanin veri toplama aracini arastirmacilar tarafindan gelistirilmis “Akademik Bilgi Testi” (ABT) olusturmustur. ABT ögretim sürecinden önce ve sonra olmak üzere her ögrenciye toplam iki kez uygulanmistir. ABT’den elde edilen veriler fen egitimi alaninda uzman arastirmacilar tarafindan farkli zamanlarda iki kez kodlanarak Isaret ve Wilcoxon Isaretli Siralar Testi ile analiz edilmistir. Ulasilan bulgular, bilim sözde-bilim baglami esas alinarak hazirlanan etkinliklerin, ögrencilerin ilgili kazanimlara yönelik akademik bilgi düzeylerinde anlamli bir farklilik olusturdugunu ortaya koymustur.

| Sinop Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sinop, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim