Akar, TubaÖgretir Özçelik, Ayse Dilek2025-03-232025-03-2320172148-4996https://hdl.handle.net/11486/2138Bu arastirmaninamaci, Ilkokul dördüncü sinif çocuklarinin ceza ve kural kavramlarina aitkullandiklari metaforlari ortaya çikarmaktir. Arastirma örneklemini Sinopmerkez ilçe bünyesinde yer alan Osmaniye Ilkokulu, Korucuk Ilkokulu, AtatürkIlkokulu ve Gazi Ilkokulunda ögrenim gören 261 ögrenciolusturmaktadir.Arastirmada veri toplamak amaciyla, arastirmaya katilançocuklarin ceza ve kural kavramlarina dair sahip olduklari algilari ortayaçikarmak amaciyla açik uçlu bir anket formu düzenlenmis; anket formundaçocuklara “Ceza............. gibidir; çünkü…….” ve “Kural............. gibidir;çünkü…….”  cümlelerini tamamlamalariistenmistir.Ögrencilerin ceza ve kural kavramlarina iliskin düsünceleri içerikanalizi teknigi ile çözümlenmistir. Arastirma sonucunda, üretilen ceza metaforlarin kaynaklarinabakildiginda; engellenme (hapishane), balon, aci biber, spor, kötü gibikavramlarin en çok kullanildigi görülmüstür. Ögrenciler tarafindan üretilenkural ile ilgili metaforlarin kaynaklarina bakildiginda ise trafik, okul,müzik, ev ve spor gibi kavramlarin ögrenciler tarafindan en çok algilandiklaritespit edilmistir. Ilkokul 4.sinif ögrencilerinin ceza ve kural kavramlarinisoyut düsünemedikleri için yasamsal olarak maruz kaldiklari deneyimlerüzerinden iliskilendirdikleri anlasilmistir. Ancak bu temel deneyimler üzerineçocuklara kavramsal semalarini olusturmalari adina kavramlarin fonksiyonlarinailiskin formel bilgilere pek yer verilmedigi belirlenmistir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKuralCezaÖgrenciMetaforIlkokul Dördüncü Sinif Ögrencilerinin Ceza ve Kural Kavramlarina Iliskin Algilarinin Metaforlarla Analiz EdilmesiArticle4315417910.30803/adusobed.341727https://doi.org/10.30803/adusobed.341727