Eren, Zeynep2025-03-232025-03-2320212979-9155https://hdl.handle.net/11486/1965Mesleki teknik egitimin sorunlari ve çözüm önerilerinin ögrenci ve ögretim elemani görüslerine göre degerlendirilmesi ve çözüm önerilerinin ortaya konulmasinin amaçlandigi bu arastirma tarama modelinde olup nitel arastirma yaklasimi ile yürütülmüstür. 2016-2017 ögretim yili güz döneminde gerçeklestirilen arastirmaya Sinop Üniversitesi Meslek Yüksek Okulundan 65 ögrenci, 7 ögretim elemani destek vermistir. Arastirmanin verileri yari-yapilandirilmis görüsme teknigi ile toplanmis ve toplanan veriler betimsel ve içerik analizine tabi tutulmustur. Arastirmada ögrencilere geriye dönük olarak hem meslek lisesi egitimleri hem de meslek yüksekokulu egitimlerine iliskin sorular yöneltilmistir. Arastirmada elde edilen bulgulara göre, meslek yüksekokuluna devam eden ögrenci profili belirlenmistir. Buna göre katilan 65 ögrencinin tümü meslek lisesi çikislidir. 65 ögrencinin 34'ü sinavsiz geçisle, 31'i YGS puani ile yerlesmistir. Katilimci ögrenciler, en çok meslek sahibi olmak amaciyla, ailelerinin istegiyle ve akademik liselerde zorlanacaklari için meslek lisesini tercih etmistir. Lise egitimleri sirasinda ögrencilerin çogunlugu dershaneye devam etmemistir. Lisede aldiklari egitimin LYS, YGS gibi sinavlarda yeterli puani alabilecekleri nitelikte olmadigini belirtmislerdir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMesleki teknik egitimmeslek yüksekokulumesleki egitim sorunlarigenç issizligi.Ögrenci ve Ögretim Elemanlari Görüslerine Göre Mesleki Teknik Egitimin Sorunlari ve Çözüm Önerileri: Sinop Üniversitesi ÖrnegiArticle1189108