Tosun, Figen Çam2025-03-232025-03-2320191301-37182458-8342https://doi.org/10.30964/auebfd.539374https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/372771https://hdl.handle.net/11486/3425Bu araştırma öğretmen yetiştirme programlarında yer alan öğretmenlik uygulaması dersininuygulanış süresiyle ilgili öğretmen adaylarının, uygulama öğretmenlerinin, okul yöneticilerininve öğretim elemanlarının görüşlerini ortaya çıkarmayı daha sonra da dünyadaki uygulamalarlakarşılaştırma yapıp farklı bir uygulama önermeyi amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemi iletasarlanan araştırmanın çalışma grubunu öğretmenlik uygulamasına katılan sekiz eğitimfakültesi öğrencisi, sekiz uygulama öğretmeni, dört okul yöneticisi, sekiz öğretim elemanıolmak üzere toplam 28 kişi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafındanhazırlanan görüşme formları kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tercih edilmiştir.Bu araştırmada öncelikle öğretmen adaylarının, uygulama öğretmenlerinin, okul yöneticilerininve öğretim elemanlarının görüşlerine göre okul uygulamasının süre açısından yetersiz olduğuortaya konmuştur. Daha sonra Türkiye, Finlandiya, Singapur ve Almanya öğretmen yetiştirmeprogramlarındaki okul uygulama sistemleri karşılaştırılmış, Türkiye’de uygulanan okuluygulamalarının süre olarak azlığı ortaya çıkmıştır. Bu yetersizliği giderebilmek içinöğretmenlik uygulamaları kapsamında bir çözüm önerisinde bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıÖğretmenlik Uygulamasının Süre Açısından İncelenmesi ve Bir Çözüm ÖnerisiArticle52383986910.30964/auebfd.539374372771