Duyar, SenayÇavdar, Ertugrul2025-03-232025-03-2320222630-600X2822-4000https://hdl.handle.net/11486/2304Kalite kavrami genel olarak müsteri istek ve ihtiyaçlari üzerinden tanimlanmaktadir. Literatürde bir mal veya hizmetin kalitesine karar verirken müsterilerin hangi unsurlara dikkat ettiklerine yönelik farkli çalismalara rastlanmaktadir. Müsteri istek ve ihtiyaçlari üzerinden yapilan kalite tanimlari da dikkate alindiginda, kalitenin belirlenmesinde hangi unsurlarin dikkate alindigini belirlemede müsteri görüslerinin önemi ön plana çikmaktadir. Bu çalismada saglik hizmeti alan kisilerin kendi söylevlerinden hareketle, saglik hizmetlerinde kaliteyi olusturan unsurlari belirlemeye ve bunlari, literatürdeki kalite boyutlarini dikkate alarak, siniflandirmaya çalisilmistir. Bu kapsamda Samsun ve Sinop illerinde farkli saglik kuruluslarindan hizmet alan kisilerden yari yapilandirilmis mülakat teknigi ile veri toplanmis, dile getirilen unsurlar mevcut hizmet kalitesi literatürü kapsaminda siniflandirilmaya çalisilmistir. Çalismada farkli bakis açilarinin ele alinabilmesi ve hangi kalite unsurlarinin daha önemli oldugunun belirlenebilmesi amaciyla katilimci sayisi yüksek tutulmaya çalisilmistir. 93 kisi ile mülakat yapilmis, katilimcilarin ifadeleri uygun boyutlar ile kodlanmaya çalisilmistir. Yapilan degerlendirmeler sonucunda saglik hizmetlerine iliskin kalite unsurlari teknik hizmet kalitesi, somut unsurlar, güvenilirlik, duyarlilik, güvenlik, yeterlilik, erisim, itibar ve bilgilendirme olmak üzere dokuz boyut altinda siniflandirilmistir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSaglik hizmetleriHizmet kalitesiKalite boyutlariSaglik Hizmetlerinden Beklentiler: Nitel Bir ArastirmaExpectations From Health Services: A Qualitative ResearchArticle099411710.55089/yyuvasad.1056513https://doi.org/10.55089/yyuvasad.1056513