Daşkın, MustafaAşan, Kübra2025-03-232025-03-2320222147-8775https://doi.org/10.21325/jotags.2022.990https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/517116https://hdl.handle.net/11486/3618Bu çalışmanın amacı, Sinop destinasyon imajının araştırılması ve destinasyon imajının\rdestinasyon aidiyeti, tavsiye etme davranışı ve öznel iyi oluş üzerindeki rolünü\raraştırmaktır. Araştırma verileri Sinop ilini ziyaret eden turistlerden yüz yüze anket tekniği\rile toplanmıştır. Araştırma lokasyonunda toplam 143 adet kullanılabilir anket elde\redilmiştir. Verileri test etmek için çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Mevcut çalışmada\rtüm hipotezler desteklenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre, destinasyon imajının aidiyet ve\rtavsiye etme tutumlarının yanı sıra öznel iyi oluş üzerinde olumlu etkileri olduğu sonucuna\rulaşılmıştır. Ancak ortalama değerler, katılımcıların DEİM6 (Alışveriş imkanları yeterlidir),\rDEİM7 (Gece hayatı yeterli), DEİM8 (Sinop’ta yeme-içme seçenekleri çok çeşitlidir) ve\rDEİM10 (Gelişmiş altyapıya sahiptir) hususlarında hemfikir olmadıklarını göstermektedir.\rBu bulgular, turistlerin mevcut algılarını ve imajını anlamak ve gerekli aksiyonları hayata\rgeçirmek açısından destinasyon için oldukça önemlidir. Araştırma öncülleri ve bulguları\raçısından yeni olan bu çalışma turizm literatürüne katkı sağlamakta ve turizm\ruygulayıcılarına da faydalı öneriler sunmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOtelcilikKonaklamaSpor ve TurizmSinop Şehrinin Destinasyon İmajı ve Destinasyon Bağlılığı, Tavsiye Etme ve Öznel İyi Oluş Üzerindeki RolüArticle10128430110.21325/jotags.2022.990517116