Karaman, Pınar2025-03-232025-03-2320191308-1659https://doi.org/10.30831/akukeg.426168https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/391279https://hdl.handle.net/11486/3432Bu çalışmanın amacı öğretmen adayların öğrenme yaklaşımları ile ölçme ve değerlendirme tercihleri arasındakiilişkilerinin belirlenmesidir. Bu amaca uygun olarak araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanınçalışma grubunu, 2016-2017 öğretim yılında Türkiye’nin bir eğitim fakültesinde öğrenim gören 264 öğretmen adayıoluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını ölçmek için Önder ve Beşoluk (2010) tarafındanTürkçe’ye uyarlanan “Düzenlenmiş İki Faktörlü Çalışma Süreci Ölçeği” kullanılmıştır. Adayların ölçme vedeğerlendirme tercihlerini ölçmek için ise Gülbahar ve Büyüköztürk (2008) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Ölçmeve Değerlendirme Tercihleri Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrenme yaklaşımları veri setinde yer alan derin öğrenme veyüzeysel öğrenme değişkenleri ile ölçme ve değerlendirme tercihleri veri setinde yer alan geleneksel değerlendirmeyöntemleri, alternatif değerlendirme yöntemleri ve karmaşık-oluşturmacı, basit-seçmeli sınav türlerinden oluşandeğişkenler arasındaki ilişki kanonik korelasyon analizi ile incelenmiştir. Kanonik korelasyon analizi sonucunda,öğretmen adaylarının benimsemiş oldukları öğrenme yaklaşımları ile ölçme ve değerlendirme tercihleri arasındaanlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıÖğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları ve Ölçme ve Değerlendirme Tercihleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesiArticle12113515010.30831/akukeg.426168391279