Yener, SerdarSalur, Sultan2020-01-202020-01-2020172146-48122148-144Xhttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjMk5qUXlNZz09https://hdl.handle.net/11486/1496Günümüzde rekabet avantajı elde etmek isteyen işletmeler giderek daha yoğun bir şekilde insan kaynaklarının verimli ve etkin kullanımı için çalışmaktadır. İşletmeler sürdürülebilirliklerinin yenilik ve yaratıcılıktan geçtiğine daha fazla inanmaktadırlar. Çalışan psikolojisini anlama gayretinde liderlik kuramlarının her geçen yeni bir boyutu çalışmalara konu olmaktadır. Örgütü tüm boyutlarıyla güçlendirme araçlarından bir tanesi olarak liderlerin kullandığı güdüleyici dil görülmektedir. Güdüleyici dil yoluyla oluşan destekleyici örgütsel ortamda çalışanların herhangi bir önyargı veya tepkiye maruz kalmadan verimlilik ve etkinliği artıracak öneri ve tekliflerini sunacakları düşünülmektedir. Bu bağlamda liderlerin kullanmış olduğu güdüleyici dilin çalışanların iç girişimciliklerine olan etkisinde işgören sesliliğinin aracı rolü irdelenmiştir. Çalışmanın örneklemini Sinop'ta faaliyet gösteren yerel bir tekstil üretim fabrikasının çalışanları oluşturmaktadır. SPSS 21 ve Hayes Macro 2.15 ile yapılan istatistiki analizlere göre işören sesliliğinin güdüleyici dil ve iç girişimcilik arasında aracı rolü gözlemlenmiştir.Today organizations are trying intensively to use their resources in an efficient and productive way in order to gain competitive advantage. They believe that their sustainability is a result of innovation and creativity. Different dimensions of leadership theories are the subject of different research studies of employee psychology. The leader’s motivational language is seen as one of the tools in the business empowering process. Employees are allowed to speak without fear of interpersonal reaction and pressure, in the motivational dialogue process, in order to increase both efficiency and productivity. Within this context the effect of the leader’s motivational language concerning entrepreneurship and the mediating effect of the employee voice is questioned. The employees of a local factory manufacturing textiles formed the research sample. The mediating effect of the employee voice was studied using this research data with the results obtained through statistical analysis, which was completed by means of SPSS 21 and Hayes Macro 2.15trBeşeri BilimlerGüdüleyici Dil ve İç Girişimcilik Arasında İşgören Sesliliğinin Aracı RolüThe Mediatory Role of the Employee Voice between Motivational Language and EntrepreneurshipArticle72453466276642