Uzun, Elif MercanBütün, EdaÖzdemir, Yusuf2025-03-232025-03-2320232148-75102148-7758https://doi.org/10.17556/erziefd.1111846https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1161066https://hdl.handle.net/11486/3715Karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan paralel desenin kullanıldığı bu çalışmada verilerin toplanmasında Erken Yaşlarda Dijital Oyunların Etkileri Ölçeği, Problemli Medya Kullanım Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Çalışmanın nicel kısmında 387 ebeveyne ölçek uygulanmış; nitel kısmında ise 40 ebeveynle görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda erkek çocukların problemli medya kullanma durumlarının kız çocuklardan daha yüksek olduğu, çocukların dijital oyun oynama süreleri arttıkça dijital oyunlardan daha fazla etkilendiği, çocukların dijital oyun oynama süreleri arttıkça problemli medya kullanımlarının arttığı, 0-1 yaş arasında dijital oyun oynamaya başlayan çocukların dijital oyunlardan daha fazla etkilendiği belirlenmiştir. Ayrıca ebeveynlerle yapılan görüşmeler sonucunda çocukların gerek ebeveyn yönlendirmesi gerekse çevresindeki bireyleri taklit ederek dijital oyun oynamaya başladıkları ve dijital oyunlardan farklı şekillerde etkilendikleri belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıEbeveynlerin Gözünden Çocuklarının Dijital Oyun Oynama Alışkanlıklarının DeğerlendirilmesiArticle25192210.17556/erziefd.11118461161066