Ceylan, Hatice BahattinCeylan, Ibrahim Gökhan2025-03-232025-03-2320241308-2698https://hdl.handle.net/11486/1866Tasarim süreci içerisinde stant dizilimi dikkate alinarak ve dogru sekilde planlanan ambalajlar, ürünün görünürlügünü artirirken, tüketicinin ürünü fark etmesini ve markanin mesaji dogrudan ve tez zamanda iletmesini saglayabilir. Ayni zamanda bu tasarim hamlesi, ürünün daha genis reklam alanlarina sahip olmasini saglayacaktir. Bu arastirma ile; amaci yalnizca ürünü pazarlamak olan tasarimlarin disinda, estetigi ve sanati da tüketici ile bulusturan tasarimlarin önemine dikkat çekmek, ambalaj tasariminda yenilikçi bir perspektif açiga çikarmak ve alan yazina katki saglanmak istenmistir. Arastirmada stant dizilimi dikkate alinarak tasarlanan 5 farkli ürün ambalaji, renk, biçim, tipografi ve illüstrasyon tercihi içerik analizi yöntemiyle incelenmistir. Bulgulara göre bu yaklasim, pazarda markayi prestijli ve estetik olarak konumlandirirken, markanin hedef kitle ile olan duygusal etkilesimini de artirabilecegi öngörülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGörsel IletisimGrafik TasarimReklam.AmbalajStant Dizilimi Dikkate Alinarak Tasarlanan Ambalajlarin Reklam Alani Olusturma KabiliyetleriArticle17341042105510.21602/sduarte.1543892https://doi.org/10.21602/sduarte.1543892