Bakaç, EbruÖzen, Rasit2025-03-232025-03-2320181308-7274https://hdl.handle.net/11486/2013Bu arastirmanin amaci ögretmen adaylarininöz-yönetimli ögrenmeye yönelik hazirbulunusluk düzeyleri ile teknolojik pedagojikalan yeterlikleri (TPAB) arasindaki iliskinin incelenmesidir. Çalismadabetimsel model kullanilmistir. Arastirmanin çalisma grubu 2015-2016 akademikyili bahar döneminde Türkiye’nin Bati Karadeniz Bölgesinde ögrenim görendördüncü sinif üniversite ögrencilerinden (n=159) olusmaktadir. Arastirmanin verileri Fisher King ve Tagua (2001) tarafindangelistirilen, Sahin ve Erden (2009)tarafindan Türkçe’ye uyarlanan “Öz Yönetimli Ögrenmeye Hazirbulunusluk Ölçegi”ile Kabakçi-Yurdakul ve ark., (2012) tarafindangelistirilen “Teknopedagojik Egitim Yeterlik Ölçegi” ile toplanmistir. Verilerin analizindebetimsel istatistikler (aritmetik ortalama ve standart sapma), t-testi ve basit regresyon analizi kullanilmistir.Arastirma sonucunda ögretmen adaylarinin TPAByeterliklerinin öz-yönetimli ögrenmeye hazirbulunusluk düzeylerinin anlamli biryordayicisi oldugu sonucuna ulasilmistir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖz-Yönetimli ÖgrenmeTeknoloji EntegrasyonuTeknolojik Pedagojik Alan YeterlikleriÖgretmen AdaylariHazirbulunusluk DüzeyiÖGRETMEN ADAYLARININ ÖZ-YÖNETIMLI ÖGRENME HAZIRBULUNUSLUK DÜZEYLERI ILE TEKNOLOJIK PEDAGOJIK ALAN BILGISI (TPAB) YETERLIKLERI ARASINDAKI ILISKIArticle13290105