Bardak, Selahattin2025-03-232025-03-2320212536-43832564-7873https://doi.org/10.33484/sinopfbd.938500https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1136677https://hdl.handle.net/11486/3336Odun kompozit malzemeler olarak bilinen sunta, MDF ve kontrplak günümüzde mobilya endüstrisi başta olmak üzere birçok endüstride kullanılabilmektedir. Bu ürünler doğal ahşap malzemeye alternatif ürünlerdir. Masif malzeme fiyatlarının yüksekliği nedeniyle artık bunların yerine odun kompozitler kullanılabilmektedir. Odun kompozit malzemelerden üretilen mobilya ürünleri tüketiciler tarafından tercih edilmesine rağmen hem ürün hem de verilen hizmet ile ilgili çok sayıda şikayet yapılmaktadır. Web sayfaları ve sosyal medya özellikle de twitter bu şikayetlere ulaşabildiğimiz yerlerdir. Veri madenciliği yöntemleri çok sayıda bulunan web sayfaları ve twitter verilerinden anlamlı veriler çıkarmamızı sağlamaktadır. Yapılan bu çalışmada odun kompozit malzemeler ile ilgili şikayetlerin web sayfaları ve twitter verileri kullanılarak veri madenciliği yöntemleriyle değerlendirilmesi yapılmıştır. Yapılan değerlendirilme sonucu en fazla şikayetlerin sunta kompozit malzemesinde olduğunu, bunu mdf ve kontrplak ürünlerinin takip ettiği tespit edilmiştir. Bu çalışmada kullanılan veri madenciliği modelleri sayesinde tüketici davranışlarıyla ilgili geniş kapsamlı bilgilere ulaşılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilgiBelge YönetimiMalzeme BilimleriKâğıt ve AhşapOdun Kompozit Malzemelerle İlgili Şikayetlerin Veri Madenciliği Yöntemleriyle DeğerlendirilmesiArticle629511410.33484/sinopfbd.9385001136677